Kolejny amerykański dziennik pisze o „polskich obozach śmierci”. Szybka reakcja ambasady

Nczas.com pisze o kolejnym flagowym amerykańskim dzienniku, „USA Today”,  który użył określenia „polskie obozy śmierci”. Szybkiej reakcja polskiej ambasady doprowadziła do tego, że dziennik również szybko usunął ten nieprawdziwy wpis.

 

 

Wpis pojawił się przy okazji wywiadu udzielonego telewizji NBC przez słynnego reżysera Stevena Spielberga, z okazji 25 rocznicy jego filmu „Lista Schindlera”.

 

 

Polska ambasada przekazała na Twitterze autorowi artykułu i redakcji dziennika informację, że „nie było »polskich obozów koncentracyjnych«, ale niemieckie, nazistowskie obozy zbudowane i działające na okupowanych ziemiach polskich podczas II wojny światowej”, jednocześnie zwracając się o skorygowanie informacji, żeby „nie wprowadzać w błąd czytelników”.

 

 

Rzeczywiście kilkanaście minut po ukazaniu się tego wpisu na Twitterze w internetowym wydaniu „USA Today” pojawiła się nowa wersja artykułu, zawierająca wyjaśnienie, że w poprzedniej wersji „błędnie określiła obozy koncentracyjne w okupowanej przez nazistów Polsce”.

 

 

USA Today jest bardzo popularne i posiada duże zasięgi – ma nakład 1 mln egzemplarzy dziennie i dociera do 6 mln czytelników.

 

 

 

 

Źródło: nczas.com, twitter.com
fot. Wikipedia Commons
LS




Kraj

Świat