Piwo wciąż bezkonkurencyjne. Pozostaje ulubionym alkoholem Polaków

Zgodnie z najnowszym badaniem Nielsena – najczęściej spożywanym przez Polaków alkoholem w ubiegłym roku było piwo, które wyprzedziło wódkę i whisky. Na złoty trunek w samych tylko sklepach wydaliśmy w ubiegłym roku 16,7 mld złotych.

 

Nielsen przygotował zestawienie dziesięciu najpopularniejszych w Polsce alkoholi pod względem sprzedaży w handlu detalicznym. Lider zestawienia, piwo, to druga po papierosach największa kategoria FMCG w Polsce. Rachunek za piwo jedynie w obrocie detalicznym, wyniósł Polaków w 2018 roku 16,7 mld złotych. Wartość sprzedaży piwa wzrosła w skali roku  7,1 proc.

 

Rynek wódki, w którym zawierają się też likiery na bazie tego trunku, jest trzecią największą kategorią FMCG w Polsce, na którą w 2018 Polacy wydali ponad 11 mld złotych. To ledwie o 0,9 proc. więcej niż w roku 2017.

 

Kolejne miejsce w rankingu Nielsena zajmuje whisky, na którą Polacy wydali w ubiegłym roku ponad 2,3 mld zł. Jej sprzedaż wzrosła w skali roku o 18 proc. Jak oceniają specjaliści Nielsena: „Kategoria whisky szturmem zdobyła serca Polaków. Jeszcze 20 lat temu uznawana za produkt luksusowy, dziś jest trzecią największą kategorią alkoholową pod względem sprzedaży w Polsce”.

 

Źródło: wirtualnemedia.pl
fot. Wikipedia Commons
LS

 




Kraj

Świat