Feministyczny skandal! Media opublikowały wyniki nieistniejących badań

Największe amerykańskie gazety, takie jak „New York Times”, „Washington Post” i Bloomberg opublikowały artykuły, w których omawiały nieistniejące wyniki badań. Miały one udowodnić dyskryminację kobiet przy zatrudnianiu.

 

Firma Speak With a Geek, zajmująca się rekrutacją do pracy opublikowała wyniki swoich rzekomych badań. Miały być przeprowadzone na podstawie ankiet oraz tysięcy podań o pracę. Z „badań” wynikało, że jeśli z nadesłanych podań i życiorysów usunąć wszelkie wzmianki pozwalające zidentyfikować płeć starających się o pracę, to 54 % kobiet przechodziło pierwszy etap rekrutacji i było zapraszanych na rozmowy. Kiedy jednak na podstawie nadesłanych dokumentów można było zidentyfikować płeć, to na spotkanie proszono zaledwie 5% kobiet.

 

Wyniki badań opublikowały największe amerykańskie gazety takie jak „New York Times”, „Washington Post” oraz agencja Bloomberg opublikowały artykuły na temat badań wskazując na wielką dyskryminację kobiet i uprzedzenia wobec nich u pracodawców.

Dociekliwa okazała się jednak dziennikarka Vox, u której wyniki badań wzbudziły podejrzenia. Jak napisała na Twitterze: „Te statystyki tak bardzo odbiegały od moich własnych doświadczeń, że z miejsca nabrałam wątpliwości”. Ostatecznie wyszło na jaw, że nie ma nigdzie informacji na temat metodologii badań, a sama strona internetowa, na których je opublikowano zniknęła z sieci!

 

Jak się okazało firma Speak With a Geek wszystko zmyśliła, wyniki badań miały zapewnić jej odpowiednią promocję w internecie!

 

 

Źródło: nczas.com
fot. Wikipedia Commons
LS




Komentarze

Kraj

Świat