CNN atakuje Red is Bad!

Po raz kolejny amerykańska telewizja Cabel News Network uderza w polskich nacjonalistów – tym razem doszukując się faszyzmu w ubraniach patriotycznych produkowanych m.in. przez firmę Red is Bad.

 

– Ubrania pomagają mobilizować skrajną prawicę – czytamy w reportażu, w którym autor czuje zażenowanie wobec haseł i symboli widniejących na ubraniach. Czytając całość można odnieść wrażenie, jakby bluzy i koszulki były współczesnymi mundury SS.

 

Jak twierdzi telewizja, teksty typu „Mój ulubiony kolor to biały” wywołują skandal, ponieważ jest on jednoznacznym wskazaniem na szerzący się w Europie rasizm. Dziennikarze wymieniają między innymi także takie zwroty jak: „Zbyt biały dla Ciebie” zapisane w formie „2YT4U”, czy też „Reconquista Crimea” przypominające, zdaniem autorów o brutalnych wygnaniach muzułmanów z Krymu.

 

– T-shirt to więcej niż tylko t-shirt. W ramach szerszej subkultury młodzieżowej można wzmocnić identyfikację rasistowską i nacjonalistyczną oraz mobilizować ekstremistyczne działania i przemoc –  twierdzą dziennikarze CNN.

 

Co więcej, uwagę zwrócono również na przedsięwzięcia sponsorowane przez firmy produkujące „skandaliczną” odzież. Według CNN, „nacjonalistyczny streetwear” finansowo napędza radykalizację społeczeństwa. Wspierane są bowiem filmy na YouTube oraz projekty muzyczne, które propagują nienawiść.

 

Źródło: nczas.com
Fot.: nczas.com; cnn.com;redisbad.pl
EM




Komentarze

Kraj

Świat